Saturday, May 10, 2008

Fatimah az Zahra'



Hikayat yang empunya ceritera, ini adalah kejadian benar-benar berlaku, berlakunya lama dahulu, wujudnya hawa' yang agung, yang menjadi sinar kehidupan makhluk wujudnya alam semesta Muhammad saaw, dikala hawa' dijadikan hamba, hawa' dijadikan alat pemuas nafsu haiwani, lahirnya dia dari diri yang diberkati yang menjadi isterinya imam agung para nabi para rasul...


Namanya Fatimah az Zahra' putri rasulullah Muhammad saaw yang agung, beribukan Siti Khadijah al Kubra wanita budiman pecintanya jasad agung saaw. Lahirnya dia pada julung 20 Jamadil Akhir setelah junjungan agung saaw 5 purnama menjadi sang nabi pebimbing ummah.


Fatimah putri Muhammad saaw dibesarkan di rumah wahyu, yang diberkati Jibril as, yang menjadi tumpuan Rabbul Jalal swt setiap saat, wujudnya Fatimah telah mewujudkan era baru bagi kaumnya hawa', hawa' telah diangkat maruahnya, martabatnya, hawa' menjadi wujud yang menggugah dunia akhirat dengan wujudnya makhluk pilihan Rabbul Jalal Sayyidah Fatimah az Zahra'.


Istrinya Muhammad sang nabi saaw Aisyah pernah menuturkan tentang sebab kecintaannya nabi saaw yang sedemikian besar kepada Fatimah putrinya..


Lalu Junjungan Besar saaw menegaskan “Wahai ‘Aisyah, jika engkau tahu apa yang aku ketahui tentang Fatimah, niscaya engkau akan mencintainya sebagaimana aku mencintainya. Fatimah adalah darah dagingku. Ia tumpah darahku. Barang siapa yang membencinya, maka ia telah membenciku, dan barang siapa membahagiakannya, maka ia telah membahagiakanku.”


Berbahagialah barangsiapa yang mencintainya Fatimah dengan setulus jiwa dan raga, berbahagialah barangsiapa yang mencintai Fatimah mencintai Muhammad dan dicintai Allah swt...


Berbahagialah..

berbahagialah..

Berbahagialah..

1 comment:

Ali Al Husaini said...

salam abang epul...

sesungguhnya bila Ali terdengar perkataan Fatimah ali teringat anaknya imam Husein yang pembunuhan di Karbala.Walaupun diriku bukannya Syiah imam Ali yang asli.

WASALAM
ASALAMUALAIKA YA IMAM HUSEIN